سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طمعکار در بند خوارى گرفتار است . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 89 آذر 2 , ساعت 8:2 عصر

بخش سوم

ضغائن فی صدور أقوام لا یبدونها لک إلا من بعدی

کینه‌هایی در دل مردم نسبت به تو می‌بینم که بعد از من، ظهور خواهد کرد. (مسند أبی یعلى، ج1، ص427)

 

پیامک 15. پیامبر اکرم (ص): کینه‌هایی در دل مردم نسبت به تو (ای علی) می‌بینم که بعد از من، ظهور خواهد کرد. (مسند أبی یعلى، ج1، ص427) 

 

در واپسین ساعات سقیفه، اول کسی که در جلسه عمومی، مسئله حدیث غدیر را مطرح می‌کند، محبوب‌ترین و عزیزترین صحابه و گرامی‌ترین انسان‌ها در نزد خدا و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) است که می‌آید در مسجد و بر سر مهاجرین و انصار فریاد می‌کند و می‌فرماید:

أنسیتم قول رسول الله صلى الله علیه و سلم یوم غدیر خم: من کنت مولاه فعلی مولاه؟

آیا فراموش کردید سخن پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را که در غدیر خم فرمود: من کنت مولاه فعلی مولاه.

نزهة الحفاظ، ج1، ص102 - أسنى المطالب فی مناقب آل أبی طالب، ص66 - ضوء اللامع للسخاوی، ج9، ص256 - بدر الطالع للشوکانی، ج2، ص297

 

پیامک 16. کلام حضرت زهرا (س) در واپسین ساعات سقیفه: آیا فراموش کردید سخن پیامبر اکرم (ص) را که در غدیر خم فرمود: من کنت مولاه فعلی مولاه. (نزهة الحفاظ، ج1، ص102)

 

 

همچنین منابع شیعه آمده است که حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) فرمود:

هل ترک أبی یوم غدیر خم لأحد عذرا؟

آیا در غدیر خم، پدرم برای کسی عذری باقی گذاشت؟ خصال شیخ صدوق، ص173

 

پیامک 17. فاطمه زهرا (س): آیا در غدیر خم، پدرم برای کسی عذری باقی گذاشت؟ (خصال شیخ صدوق، ص173 )

 

 

آقای فرّاء که از بنیانگذاران ادبیات عرب است و در تاریخ بغداد، ج14، ص154 آقای خطیب بغدادی می‌گوید:

لو لا الفرّاء لما کانت عربیة.

اگر فرّاء نبود، علم عربی محقق نمی شد.

آقای فرّاء صراحت دارد که کلمه «مولی» به معنای «أولی» است. یعنی:

من کنت أولی به من نفسه فعلی أولی به من نفسه

هرکس که من بیش از خودش بر او ولایت دارم، علی هم همچو من بر مؤمنان، بیش از خودشان ولایت دارد

 

پیامک 18. فرّاء از بنیانگذاران ادبیات عرب: کلمه «مولی» به معنای «أولی» است. یعنی: من کنت أولی به من نفسه فعلی أولی به من نفسه: هرکس که من بیش از خودش بر او ولایت دارم، علی هم همچو من بر مؤمنان، بیش از خودشان ولایت دارد. خطیب بغدادی در تاریخ بغداد، ج14، ص154 می گوید: اگر فرّاء نبود، علم عربی محقق نمی شد.

 

 

پیامک 19. اگر بنا باشد حضرت علی (ع) دوست مؤمنین باشد، در قرآن هم آمده است: «و المؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض» (توبه/71) «إنما المؤمنون إخوة» (حجرات/10). این دیگر تبریک گفتن ندارد! تبریک خلیفه دوم به حضرت علی (ع) برای چه بوده است ؟؟؟

 

 

ببینید بزرگان اهل سنت در تفسیر آیه: سأل سائل بعذاب واقع (سوره معارج/آیه1) چه آورده اند؟

سیره حلبی، ج3، ص275 - الفصول المهمة لإبن صباغ، ص25 - تذکرة لإبن جوزی، ص30 - تفسیر ابی السعود، ج9، ص29 - فرائد السمطین للجوینی، ج1، ص82 - تفسیر آلوسی، ج29، ص55

آقای حارث بن نعمان می آید خدمت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و می‌گوید: به ما گفتی نماز بخوان، خواندیم؛ به ما گفتی روزه بگیر، گرفتیم؛ گفتی حج برو، رفتیم؛ گفتی ... ، حالا آمده ای و ولایت پسر عمویت را بر ما تحمیل کردی؟!

أ هذا منک أم من الله؟ آیا این از طرف خودت است یا از طرف خداوند است؟

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: به خدای لا شریک له، این از طرف خداوند بوده است. حارث بن نعمان غضبناک می‌شود و گفت: اللهم إن کان ما یقول محمد حقا فأمطر علینا حجارة من السماء أو إئتنا بعذاب ألیم. رماه الله بحجر فسقط علی حامته و خرج من دبره، فقتله. خدایا! اگر واقعا پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت علی (علیه السلام) را از طرف خدا خلیفه و ولی کرده است و حق است، عذابی از آسمان بفرست تا ما را هلاک کند.

همه منابع مذکور می گویند:

هنوز آقای حارث به شتر خود نرسیده بود که سنگی از آسمان آمد و از سر او وارد شد و از سمت پائین او خارج شد و به درک واصل شد.

 

 

پیامک 20. در تفسیر آیه «سأل سائل بعذاب واقع»: حارث بن نعمان خدمت رسول اکرم (ص) آمد و گفت: به ما گفتی نماز بخوان، خواندیم؛ به ما گفتی روزه بگیر، گرفتیم؛ گفتی حج برو، رفتیم؛ گفتی ... ، حالا آمده ای و ولایت پسر عمویت را بر ما تحمیل کردی؟! آیا این از طرف خودت است یا از طرف خداوند است؟ پیامبر اکرم (ص) فرمود: به خدای لا شریک له، این از طرف خداوند بوده است. وی غضبناک شد و گفت: خدایا! اگر واقعا پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) را از طرف خدا خلیفه و ولی کرده است و حق است، عذابی از آسمان بفرست تا ما را هلاک کند. نقل است هنوز حارث به شتر خود نرسیده بود که سنگی از آسمان آمد و از سر او وارد شد و از سمت پائین او خارج شد و به درک واصل شد. (سیره حلبی، ج3، ص275)و ...

 

 

امیرالمؤمنین (علیه السلام) به چند نفر از صحابه سوگند داد تا شهادت بدهند به حدیث غدیر، ولی کتمان کردند و امیرالمؤمنین (علیه السلام) آنها را نفرین کرد و در کتاب‌های معتبر اهل سنت آمده است مانند آقای انس بن مالک که امیرالمؤمنین (علیه السلام) گفت:

اگر دروغ بگوئی و کتمان کنی حدیث غدیر را، خداوند تو را به بلائی گرفتار کند که تا آخر عمر از آن عافیت پیدا نکنی. آن شخص هم گرفتار پیسی شد.

المعارف لإبن قتیبه دینوری، ص194

البرص

أنس بن مالک: کان بوجهه برص، وذکر قوم أن علیاً رضی الله عنه سأله عن قول رسول الله صلى الله علیه وسلم: " اللهم وال من والاه وعاد من عاداه " فقال: کبرت سنی ونسیت. فقال علی: إن کنت کاذباً فضربک الله ببیضاء لا تواریها العمامة. قال أبو محمد: لیس لهذا أصل.

 

پیامک 21. علی (ع) خطاب به انس بن مالک: اگر دروغ بگوئی و کتمان کنی حدیث غدیر را، خداوند تو را به بلائی گرفتار کند که تا آخر عمر از آن عافیت پیدا نکنی. آن شخص هم گرفتار پیسی شد. (المعارف لإبن قتیبه دینوری، ص194)

 

 

 

پیامک 22. در غدیر خم پیامر دعا نمودند به این کلمات: خدایا دوستان علی را دوست بدار و دشمنانش را دشمن و یاری کنندگان او را یاری کن و خوار کنندگان او را خوار کن. (مسند احمدبن حنبل، ج1، ص118)

 

  

پیامک 23. حضرت علی (ع) فرمود: آنها در حق ما استبداد کردند، با اینکه ما بالاترین و بهترین نَسَب را نسبت به رسول اکرم (ص) داشتیم و ارتباطمان با رسول اکرم (ص) از همه قوی تر و نزدیک تر بود. این جز خودخواهی و انحصار طلبی، چیز دیگری نبود. گروهی بخیلانه بر کرسی خلافت چسبیدند و به مقام ما حسادت کردند و گروه دیگر هم سخاوتمندانه از کنار آن گذشتند و از ما و سخنان پیامبر اکرم (ص) دفاع نکردند. فردای قیامت، خداوند داور است و بازگشت همه به سوی خداست. (نهج البلاغه)

 

 

پیامک 24. پیامبر نسبت به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است‏ (احزاب/6). پیامبر اکرم (ص) ولایت مطلقه بر جان و مال و عرض و دین و آخرت مردم دارد و پیامبر اکرم (ص) می خواهد این ولایت را، برای امیرالمؤمنین (ع) تعیین کند.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ