سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردن و خوارى نبردن ، و به اندک ساختن و به این و آن نپرداختن ، و آن را که نصیب به آسانى به دست نیاید با کوشش با آن برنیاید و روزگار دو روز است روزى از تو و روزى به زیان تو ، در روزى که از توست سرکشى بنه و در روزى که به زیان توست تن به شکیبایى ده . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 89 آذر 2 , ساعت 8:0 عصر

بخش دوم

31688 عن ابن جریر المازنی قال : شهدت علیا والزبیر حین توافقا فقال له علی : یا زبیر ! أنشدک الله أسمعت رسول الله صلى الله علیه وسلم یقول : إنک تقاتل علیا وکنت ظالم له ؟ قال : نعم ، ولم أذکر ذلک إلا فی مقامی هذا ، ثم انصرف.  کنزالعمال

 

پیامک 11. علی(ع) خطاب به زبیر در جمل: آیا من خلیفه منصوب نبودم و آیا پیامبر اکرم (ص) به تو نفرمود که تو، روزی با علی می‌جنگی و علی بر حق است و تو بر باطل؟ گفت: فراموش کرده بودم! (مستدرک حاکم، ج 3، ص367)

 

 

انصار این را به خوبی می‌دانستند و بارها هم از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) شنیده بودند که فرموده بود: و ان تؤمروا علیا رضی الله عنه و لا أراکم فاعلین تجدوه هادیا مهدیا یأخذ بکم الطریق المستقیم؛ اگر علی را امیر خودتان کنید، گرچه می‌دانم نمی‌کنید، شما را به راه مستقیم هدایت می‌کند. (مسند احمد، ج1، ص109 - مجمع الزوائد للهیثمی، ج5، ص176 - البدایة و النهایة لإبن کثیر، ج7، ص397)

 

پیامک 12. پیامبر اکرم (ص) خطاب به انصار: اگر علی را امیر خودتان کنید، گرچه می‌دانم نمی‌کنید، شما را به راه مستقیم هدایت می‌کند. (مسند احمد، ج1، ص109)

 

و إن تستخلفوا علیا و ما أراکم فاعلین تجدوه هادیا مهدیا.

اگر علی را خلیفه خودتان کنید، گرچه می‌دانم نمی‌کنید، هم هدایت‌گر است و هم هدایت‌شده و شما را بر راه مستقیم هدایت می‌کند.

حلیة الاولیاء، ص64 - کنز العمال للمتقی الهندی، ج11، ص630

 

پیامک 13. پیامبر اکرم (ص): اگر علی را خلیفه خودتان کنید، گرچه می‌دانم نمی‌کنید، هم هدایت‌گر است و هم هدایت‌شده و شما را بر راه مستقیم هدایت می‌کند. (کنز العمال، ج11، ص630)

 

و إن ولیتموها علیا فهاد مهتد یقیمکم على صراط مستقیم.

اگر ولایت أمرتان را به علی بدهید ... ، همه شما را به راه راست، هدایت می‌کند.

حاکم نیشابوری می‌گوید: این روایت صحیح است به شرط شیخین. (مستدرک الصحیحین للحاکم النیشابوری، ج3، ص142)

 

پیامک 14. پیامبر اکرم (ص): اگر ولایت أمرتان را به علی بدهید ... همه شما را به راه راست، هدایت می‌کند. {حاکم نیشابوری می‌گوید: این روایت صحیح است به شرط شیخین}(مستدرک حاکم، ج3، ص142)

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ